lördag 1 mars 2008

Trött och grinig

...efter nattens jobb. Och inte blir jag piggare av detta väder. På väg hem från jobbet imorse så blåste det motvind och jag var trött och frusen och ville bara hem till katterna och varma sängen. Men sen när jag kom hem och hade utfodrat de små så är det som om tröttheten är som bortblåst. Jag fick väldigt svårt att somna. Men jag fick väl iaf en 4 timmar med sömn. Jag vill inte sova bort hela dagen heller. Imorn börjar jag 7 och har ett långt helgpass framför mig så jag vill komma i säng i tid och inte sitta uppe och uggla hela natten. Och har min granne fest igen så stryper jag honom. Jag är jekligt trött på hans beteende just nu. Fan, jag har varit väldigt överseende med hans festande men nu är måttet rågat och jag ska kunna få sova i lugn och ro.

3 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Förlåt förlåt, såg ju nu att du hade lämnat en kommentar på min blogg för en evighet sen, och inget märker jag =( Jag som brukar vara så bra på att svara alla. Bättre sent än aldrig ;-)
Usch, det låter som att du jobbar lika dåliga tider som mig? Får man fråga vad du gör? =)

Petra sa...

Ingen fara du. :)
Jag jobbar med funktionshindrade på ett gruppboende. Det kan vara långa pass och man är helt slut när man kommer hem.
Vad jobbar du med ?

Nilla nill@hotmail.se sa...

Aaah... då e jag med! Ja jag kan verkligen förstå att du är rätt så slut när du kommer hem. Låter riktigt tufft ( och kul! ). Själv slavar jag på hotell, och där är det ju inga roliga arbetstider direkt... =( Blä.